![]() ![]() ![]() |
V aplikaci existuje několik způsobů, jak pracovat s termínem vyřešení požadavku. Při zakládání požadavku vybírá většinou zadavatel přímo požadovaný datum vyřešení nebo vybírá z několika úrovní priority, přičemž každá hodnota má přidělený maximální možný čas řešení v hodinách a po odeslání dojde k vypočtení termínu. Obě možnosti je možné zkombinovat, při zadávání požadavku zadavatel vybírá z číselníku priorit a jako poslední možnost je přidáno "konkrétní datum". Při této volbě se zadavateli zobrazí další pole, kde zadá konkrétní termín. Poslední možností je nenechat uživatele vybírat vůbec žádný datum ani prioritu, v tomto případě se nastaví požadavku po odeslání neomezený termín vyřešení (stejně jako pokud zadavatel v případě nepovinného zadání termínu nebo priority nechá toto pole prázdné).
V případě vybírání úrovně priority z číselníku priorit dojde k vypočítání termínu vyřešení podle několika nastavených direktiv.
•Direktiva ciselnik_priorita - Obsahuje samotné úrovně priorit. Je třeba zachovat zvyšující index se zvyšováním důležitosti priority. •Direktiva ciselnik_priorita_cas - Určuje přiřazené maximální doby řešení v celých hodinách. Je nutné zopakovat stejné indexy jako v předchozí direktivě
•Tyto direktivy určují pracovní dobu oddělení podpory - začátek a konec pracovní doby, zda se pracuje i o víkendech, seznam pevných datumů, kdy se nepracuje (státní svátky) a zda se pracuje o Velikonocích (jediné pohyblivé státní svátky)
Vypočtený termín vyřešení je tedy termín zadání + počet hodin dle volby priority, ale s respektováním pracovní doby. Požadavek s prioritou do dvou hodin zadaný v pátek v 15:30 bude mít termín vyřešení pátek 17:30 v případě neomezené pracovní doby, sobota 9:30 v případě sedmidenní pracovní doby 8-16, pondělí 9:30 v pokud se o víkendu nepracuje, a v úterý 9:30, pokud je navíc Velikonoční pondělí. Pokud je v době zadání volno (víkend, svátek, mimo pracovní dobu), začíná lhůta běžet až od začátku pracovní doby, takže v našem případě, pokud by pátek byl státní svátek (pětidenní pracovní doba 8-16), termín vyřešení bude pondělí 10:00.
V aplikaci je možné prioritu nebo termín vyřešení změnit v záložkách priorita a termín v editaci požadavku. Při změně priority dojde k přepočtení termínu vyřešení podle stejného vzorce jako při zadávání požadavku, tj. datum zadání + počet hodin dle volby s respektováním pracovní doby.
Kromě tohoto způsobu volby termínu vyřešení je možné alternativně využít funkcionalitu změny termínu vyřešení dle volby hodnoty číselníku. K tomu si musíme vytvořit obecný číselník s volbou Zadávat prioritu na ano. Poté je možné při zadávání hodnot zvolit ke každé hodnotě maximální možnou dobu řešení požadavku v celých hodinách (položka Priorita). V případě, že je tento číselník jako parametr nadefinován do vstupního formuláře požadavku, nastaví se termín požadovaného vyřešení dle doby uvedené u zvolené hodnoty číselníku (stejný způsob počítání termínu jako při volbě priority). Stejně tak při jakékoli další změně hodnoty tohoto parametru dojde k přepočtení termínu vyřešení.
Je velmi nevhodné kombinovat oba uvedené způsoby do jednoho typu hlášení, protože může dojít k těžko předvídatelným skutečnostem. V případě, že ve vstupním formuláři požadavku se zadává jak termín (nebo priorita), tak hodnota číselníku ovlivňující termín vyřešení, dostane přednost volba priority (termínu). V případě následné editace požadavku se ale upraví termín dle zvolené hodnoty číselníku. |