Spotřební materiál

Top  Previous  Next

Zde se eviduje nákup a výdej spotřebního materiálu. Stejně jako u hardware, i zde je třeba nejprve nadefinovat jednotlivé druhy (např. „kancelářský papír“) a typy, které pod ně spadají (např. „recyklovaný A4“). Oproti zařízením se zde ovšem neřeší parametry.

 

Ještě před vlastním zaváděním spotřebního materiálu je dobré nadefinovat kompatibilitu jednotlivých typů materiálu s typy hardware – při pozdějším výdeji materiálu se pak mezi cílovými zařízeními nabízí jen ty, se kterými je daný materiál kompatibilní.

 

Základní operací je zavedení spotřebního materiálu na sklad (při zavádění je k dispozici informace o stávajícím stavu daného materiálu na skladě). Materiál lze dále ze skladu distribuovat buď uživatelům (např. poznámkové bloky, propisovací tužky), do jiného skladu (přesun materiálu ze skladu pro nákup do skladu pro distribuci) nebo ho přímo přiřazovat kompatibilním zařízením (speciální papír, který je vhodný jen do některých tiskáren).

 

Ke skladům se dají definovat přístupová práva, takže je možné např. určité lidi pověřit distribucí toaletního papíru a jiné distribucí náplní do tiskáren. Sklady mohou být určené jen pro spotřební materiál (či hardware) – v příslušném modulu se pak v číselnících nabízí jen vhodné sklady.

 

Pro přehledný výstup stavu spotřebního materiálu slouží Skladové zásoby – dá se tak rychle zjistit, kolik materiálu se v jakém skladě nachází. Kompletní historie distribuce spotřebního materiálu je k dispozici pod odkazem Distribuce.