Typy řešených úloh

Top  Previous  Next

Pro přehledné rozčlenění znalostní báze je třeba použít číselník typů řešených úloh (řešená úloha = záznam ve znalostní bázi). Číselník je stromový a je možné podle záznamy vyhledávat. K typům znalostní báze je možné zadat uživatelská oprávnění přístupu k záznamům příslušného typu. Typ lze označit jako veřejný pro čtení, pro zápis nebo pro administraci. Například veřejně přístupnou část znalostní báze nastavte jako veřejnou pro čtení, pokud budou všichni navíc oprávněni přidávat k záznamu vlastní komentáře (veřejné fórum), nastavte veřejnou pro zápis.

 

Pro interní části znalostní báze nenastavujte tento příznak, ale definujte přístupová práva v sekci „práva“. Je možné přidat oprávnění (opět čtení, zápis, administrace) uživateli, uživatelské skupině nebo organizační jednotce. Jednotlivá práva se dědí z předků na potomky, naopak od potomků k předkům se propaguje pouze právo ke čtení, ať už bylo právo potomka jakékoli. Význam jednotlivých oprávnění je vysvětlen v následující kapitole.

 

Typ řešené úlohy je také možné navázat na typ hlášení. Nastavením této vazby je řečeno, že záznamy v příslušné části znalostní báze mají řešit problémy uživatelů zadávané do vybraného typu hlášení. Navázaná část znalostní báze by tedy měla obsahovat návody, uživatelské příručky a další rady. Vazba se dědí, tj. je platná pro všechny potomky typu řešené úlohy i typu hlášení.