Obecné číselníky

Top  Previous  Next

Aplikace umožňuje snadno vytvářet jednoduché jednosloupcové číselníky, které se dají posléze použít jako parametry do formulářů pro zadávání požadavků nebo do evidence zařízení (obecně je lze využít při definici parametru ve většině modulů). V modulu HelpDesk je také možné pomocí hodnot číselníků určovat řešitele požadavku nebo měnit termín vyřešení požadavku.

 

Po vybrání položky menu se vypíše seznam v aplikaci definovaných číselníků. Po stisknutí tlačítka Přidat číselník je možné definovat nový číselník. Formulář přidání obsahuje stejné položky jako editace.

 

Název číselníku - Pomocí názvu číselníku se definuje vazba, je vhodné nepoužívat diakritiku

Typ - Datový typ hodnot číselníku

Zadávat prioritu - V případě volby ano je možné k hodnotě definovat časový údaj v hodinách a využít číselník k vypočtení termínu vyřešení požadavku

Nadřízený číselník - Je možné definovat nadřízený číselník (je možné navázat k hodnotám hodnoty z nadřízeného číselníku)

 

Záložka hodnoty umožňuje definovat hodnoty číselníku ve formátu určeném volbou typu číselníku. U hodnot je dále možné určovat pořadí (hodnoty se zobrazí dle volby pořadí a dále dle abecedního pořadí vlastních hodnot), nadřízenou hodnotu (je možné definovat stromové číselníky) a případě časovou jednotku v celých hodinách (v případě použití tohoto číselníku k požadavku je přepsán termín vyřešení dle této hodnoty). Hodnota číselníku může být aktivní (je nabízena při definici nového objektu) nebo neaktivní, kdy již není možné ji použít pro definici nového objektu.

 

Záložka role umožňuje definovat pojmenované role v rámci číselníku. V záložce řešitelé pak lze definovat uživatele k jednotlivým hodnotám a rolím. Například pro číselník projektů je možné definovat role vedoucí projektu a oponent a pro každou hodnotu (projekt) definovat řešitele. Toto nastavení je poté možné využít při definici řešitelů ve workflow.